Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Refleksje nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów gdańskich szkół ponadgimnazjalnych nad szkolnym wychowaniem fizycznym w ujęciu fenomenograficznym

Tytuł:
Refleksje nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów gdańskich szkół ponadgimnazjalnych nad szkolnym wychowaniem fizycznym w ujęciu fenomenograficznym
Reflections of Physical Education Teachers and Headmasters of Gdansk Secondary Schools Over School Physical Education in Phenomenographic Terms
Autorzy:
Nowocień, Jerzy
Liedtke, Agata
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku
Słowa kluczowe:
physical education
curriculum
podstawa programowa
wychowanie fizyczne
dyrektorzy szkół
nauczyciele wychowania fizycznego
physical education teachers
school headmasters
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20811063
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/16809  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work contains reflections of Gdańsk physical education teachers and secondary schools headmasters over the curriculum of physical education introduced to schools from the school year 2009/2010. The research covered 84 physical education teachers and 32 headmasters from 25 secondary schools in Gdańsk. The research was carried out in May and June 2016. The research used the method of diagnostic survey and the technique of questionnaire and interview. A qualitative description was also used. The general opinion of the respondents on the curriculum was positive. It was emphasized above all the introduction of new forms of physical activity and the creation of a healthy environment. Critical opinions concerned mainly excessive bureaucracy, insufficient equipment of schools and implementation of health education classes at the expense of active lesson time.

Praca zawiera refleksje gdańskich nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół średnich nad podstawą programową wychowania fizycznego wprowadzaną do szkół od roku szkolnego 2009/2010. Badaniem objęto 84 nauczycieli wychowania fizycznego i 32 dyrektorów szkół z 25 szkół ponadgimnazjalnych w Gdańsku. Badania przeprowadzono w maju i czerwcu 2016 r. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankiety i wywiadu. Zastosowano także opis jakościowy. Ogólna opinia respondentów o podstawie programowej była pozytywna. Podkreślano przede wszystkim wprowadzanie nowych form aktywności fizycznej i tworzenie środowiska sprzyjającego zdrowiu. Opinie krytyczne dotyczyły głównie nadmiernej biurokracji, niedostatecznego wyposażenia szkół i realizacji zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej kosztem aktywnego czasu lekcyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies