Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Voters In The Filter Bubble: Local Government Election Campaign In Polish Opinion Weeklies In The Light Of The “Echo Chamber” Concept

Tytuł:
Voters In The Filter Bubble: Local Government Election Campaign In Polish Opinion Weeklies In The Light Of The “Echo Chamber” Concept
Wyborca w bańce filtrującej: samorządowa kampania wyborcza w polskich tygodnikach opinii w świetle koncepcji „echo chamber
Autorzy:
Klepka, Rafał
Idzik, Jakub
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Centre of Scientific Research and Innovation Development, Lviv
Słowa kluczowe:
analiza zawartości
local government elections
content analysis
tygodniki społeczno-polityczne
echo chamber
socio-political weeklies
wybory samorządowe
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
2617412X
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/17021  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the results of the analysis of the content of Polish weeklies in the period of the local electoral campaign in the context of the "echo chamber" concept. This theory assumes that the media are willing to perpetuate the views and attitudes of recipients, who in turn reach for titles in which the materials are created in accordance with a political line that is consistent with their views. The study aimed to verify the hypothesis that social and political weeklies do not confront opinions and conduct discussions, but to achieve the goal of maintaining and perpetuating readers' views and confirming their position.

Celem artykułu jest prezentacja wyników analizy zawartości polskich tygodników w okresie samorządowej kampanii wyborczej w kontekście koncepcji „echo chamber”. Teoria ta zakłada, że media są skłonne utrwalać poglądy i postawy odbiorców, którzy z kolei sięgają po tytuły, w których materiały tworzone są zgodnie z określoną, zgodną ich poglądami, linią polityczną. Badanie miało na celu zweryfikować hipotezy, że w tygodnikach społeczno-politycznych nie dochodzi do konfrontacji opinii i prowadzenia dyskusji, ale do realizacji celu podtrzymywania i utrwalania poglądów czytelników oraz potwierdzania ich stanowiska.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies