Tytuł pozycji:
Voters In The Filter Bubble: Local Government Election Campaign In Polish Opinion Weeklies In The Light Of The “Echo Chamber” Concept
The aim of the article is to present the results of the analysis of the content of Polish weeklies in the period of the local electoral campaign in the context of the "echo chamber" concept. This theory assumes that the media are willing to perpetuate the views and attitudes of recipients, who in turn reach for titles in which the materials are created in accordance with a political line that is consistent with their views. The study aimed to verify the hypothesis that social and political weeklies do not confront opinions and conduct discussions, but to achieve the goal of maintaining and perpetuating readers' views and confirming their position.
Celem artykułu jest prezentacja wyników analizy zawartości polskich tygodników w okresie samorządowej kampanii wyborczej w kontekście koncepcji „echo chamber”. Teoria ta zakłada, że media są skłonne utrwalać poglądy i postawy odbiorców, którzy z kolei sięgają po tytuły, w których materiały tworzone są zgodnie z określoną, zgodną ich poglądami, linią polityczną. Badanie miało na celu zweryfikować hipotezy, że w tygodnikach społeczno-politycznych nie dochodzi do konfrontacji opinii i prowadzenia dyskusji, ale do realizacji celu podtrzymywania i utrwalania poglądów czytelników oraz potwierdzania ich stanowiska.