Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacyjna i promocyjna funkcja BBC w zakresie media literacy

Tytuł:
Edukacyjna i promocyjna funkcja BBC w zakresie media literacy
Autorzy:
Olechowska, Paulina
Rydlewska, Julitta
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
BBC
functions of public media
media literacy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
23540214
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/18072  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article proposes a reflection on the experience of British Broadcasting Corporation in promoting media literacy which is defined as “the ability to access, understand and create communications in a variety of contexts”. While discussing the issue of media literacy in Poland, one is prompted to refer to the experience of public broadcasters in countries regarded as leaders in pursuing its objectives. The BBC seems to be a natural choice due to its leading position in the digital revolution of the British media system and its public mission to promote education and reading. The article presents an overview of selected projects committed to the promotion of media literacy among various social groups. The authors seek an answer to the following questions: 1) are these projects in line with the strategy for media literacy formulated by the BBC in 2013? and 2) what conditions would need to be fulfilled if such projects were to be implemented in Poland?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies