Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Film C. T. Dreyera Męczeństwo Joanny d‘Arc w kontekście teorii filozoficznej Emmanuela Lévinasa ujętej w książce Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności

Tytuł:
Film C. T. Dreyera Męczeństwo Joanny d‘Arc w kontekście teorii filozoficznej Emmanuela Lévinasa ujętej w książce Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności
Autorzy:
Guba, Krzysztof
Data publikacji:
2017-12
Słowa kluczowe:
Emmanuel Levinas
Dreyer, Carl Theodor
inny
tożsamość
karnawał
Carl Theodor Dreyer
wnętrze
twarz
zewnętrze
Lévinas, Emanuel
mistyka
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/18306  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca poświęcona jest niememu filmowi duńskiego reżysera Carla Theodora Dreyera Męczeństwo Joanny d’Arc z 1928 r., opartemu na materiałach z procesu Joanny d’Arc zakończonego spaleniem jej na stosie. Kluczem do analizy filmu są podstawowe terminy filozoficzne opisane w książce Emmanuela Lévinasa Całość i Nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Szczególny nacisk położono na proces kształtowania się tożsamości bohaterki w kontekście Lévinasowskich kategorii twarzy i innego. Istotną rolę w niniejszej pracy pełnią również teorie antropologiczne, m.in. R. Girarda, M. Foucaulta i M. Maussa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies