Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bez obrazu – nieistnienie: o traumatyzującej obawie przed byciem pominiętym przez obraz

Tytuł:
Bez obrazu – nieistnienie: o traumatyzującej obawie przed byciem pominiętym przez obraz
Autorzy:
Sobolska, Magdalena
Data publikacji:
2017-06
Słowa kluczowe:
materia obrazu
fokalizacja
narratologia
glitch
obraz
„Mr. Robot”
trauma
„The Last Reel”
kultura wizualna
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/18313  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy są związki obrazu ze zjawiskiem traumy. Punkt wyjścia stanowi analiza dwóch utworów filmowych: amerykański serial „Mr. Robot” zestawiam z kambodżańskim filmem „The Last Reel”. W serialu „Mr. Robot” analizie zostaje poddana prowadzona w nim narracja, którą interpretuję jako odmianę wytwarzania obrazu. W filmie „The Last Reel” badam relację głównej bohaterki z intradiegetycznymi obrazami oraz rekonstruuję tło historyczne filmu, którym jest Reżim Czerwonych Khmerów. W wyniku zestawienia tych dwóch dzieł oraz prezentowanych w nich strategii posługiwania się obrazami, stawiam tezę o możliwości wytwarzania traumatycznego aspektu rzeczywistości poprzez praktyki obrazowe. W pracy posługuję się głównie teoriami Jeana Baudrillarda, Cathy Caruth oraz Ulricha Baera.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies