Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Catholic Church and the Catholic community on the „Gazeta Wyborcza” news website during the COVID-19 epidemic

Tytuł:
The Catholic Church and the Catholic community on the „Gazeta Wyborcza” news website during the COVID-19 epidemic
Kościół katolicki i jego społeczność na łamach serwisu internetowego „Gazety Wyborczej” podczas epidemii COVID-19
Autorzy:
Flasiński, Krzysztof
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Słowa kluczowe:
big data
image
religion
dziennikarstwo
Gazeta Wyborcza
wizerunek
Catholic Church
religia
COVID-19
journalism
Kościół katolicki
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20818971
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/19293  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to determine the method of presenting topics related to the Catholic Church, and the community on the website of “Gazeta Wyborcza” during the COVID-19 pandemic, in the period from 14/01 to 10/10/2020. The research material contained 1,381 articles (5.65 percent of all COVID-19 news). On average, 5 texts on the research topic were published daily, the most (from 35 to 39) from March 12 to 15. The qualitative analysis showed that the examined topic was constantly present on wyborcza.pl, and it was treated mostly in a neutral manner. Informative texts on the limitations affecting the Catholic community, but also all readers, regardless of religion, dominated. The news was mostly local. The reportage texts concerned the aid actions for people who need support.

Celem badania było ustalenie sposobu przedstawienia tematyki związanej z Kościołem katolickim i wiernymi w internetowym serwisie „Gazety Wyborczej” w okresie pandemii COVID-19, od 14.01 do 10.10.2020 r. Materiał badawczy składał się z 1 381 artykułów (5,65 proc. wszystkich newsów dotyczących COVID-19). Średnio dziennie ukazywało się 5 tekstów dotyczących analizowanego tematu, najwięcej (od 35 do 39) w okresie od 12 do 15 marca. Analiza jakościowa wykazała, że badany temat był stale obecny na łamach wyborcza. pl, był traktowany przeważnie w sposób neutralny. Zdecydowanie przeważały teksty informacyjne na temat ograniczeń dotykających wiernych, ale również wszystkich czytelników, niezależnie od wyznania. Informacje miały silny charakter lokalny. Materiały reportażowe dotyczyły głównie akcji pomocy dla najbardziej potrzebujących.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies