Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ecosystem model of the inclusive early childhood education. assumptions and conditions of implementation

Tytuł:
Ecosystem model of the inclusive early childhood education. assumptions and conditions of implementation
Model ekosystemu włączającej wczesnej edukacji
Autorzy:
Walczak, Grażyna
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Słowa kluczowe:
ecosystem model
inclusive early childhood education
self-reflection / self-assessment tool
self-reflection
narzędzie autorefleksji / samooceny
włączająca wczesna edukacja
model ekosystemu
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366010642
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/20686  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule scharakteryzowano model ekosystemu włączającej wczesnej edukacji, który opracowała Europejska Agencja do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej. Ramę teoretyczną tego modelu stanowi koncepcja systemów U. Bronfenbrennera. W artykule opisano podsystemy, w spektrum od mikro do makro, istotne dla przebiegu procesu włączającej wczesnej edukacji. Zaprezentowano też narzędzie autorefleksji/samooceny środowiska włączającej wczesnej edukacji, które opracowała również Europejska Agencja. W podsumowaniu ukazano korzyści wynikające ze stosowania zarówno modelu ekosystemu, jak i tego narzędzia dla planowania, organizowania, monitorowania, ewaluacji oraz badań procesu włączającej wczesnej edukacji.

Ecosystem model of the inclusive early childhood education. Assumptions and conditions of implementation. Education. The theoretical framework of this model is the U. Bronfenbrenner’s concept of systems. The article describes the subsystems, in the micro to macrospectrum, relevant to the process of the inclusive early childhood education. The self-reflection / self-assessment tool for the inclusive early childhood education environment, also developed by the European Agency, was also presented. The conclusion shows the benefits of using both the ecosystem model and this tool for planning, organizing, monitoring, evaluating and researching the inclusive early childhood education process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies