Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Business Research Process: Easing Beginners’ Attempt

Tytuł:
Business Research Process: Easing Beginners’ Attempt
Autorzy:
Zupok, Sebastian
Azizzadeh, Fariba
Shahidul Islam, Mohammad
Data publikacji:
2022
Wydawca:
IBERA (International Business and Economic Research Academy)
Słowa kluczowe:
qualitative
method
literature review
business research
quantitative
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
27777391
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21359  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Many aspirants in business school find it challenging to write research articles, and few receive a specific course in presenting their research work in a written layout. Nevertheless, the publication is often crucial for career and research advancement to achieve grants, academic qualifications, or all these drives. This article stimulates research motivation and satisfy research urge among business school students. The primary roles of business students in conducting research are to increase knowledge in the discipline and provide evidence for informing and advancing business styles, policies, and implications to develop economic outcomes for society. The business research process may generate fear and apathy towards students. Simultaneously, they may have confusion and misunderstanding in research preparation - what it is, and how to do it? To achieve business leadership in the future, business school students should at the very least understand evidence-based research and the research process. Thus, this paper finds a rationale to explain the business research process step by step by demonstrating possible examples and has been deliberately practical rather than theoretically focused. The paper outlines the main sections that an average article should cover, the elements that should occur in the different sections of a scientific article, and some indicators for making the overall research attractive and standard for publication.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies