Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Skuteczne przywództwo w szkole w czasie pandemii COVID-19: Wspieranie adaptacyjności nauczycieli i szkół w Polsce

Tytuł:
Skuteczne przywództwo w szkole w czasie pandemii COVID-19: Wspieranie adaptacyjności nauczycieli i szkół w Polsce
Successful School Leadership in Times of COVID-19 Pandemic: Fostering Resilience in Teachers and Schools in Poland
Autorzy:
Madalińska-Michalak, Joanna
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Instytut Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Słowa kluczowe:
education and school leading during the COVID-19 pandemic
successful school leadership
leadership practices in nurturing resilience
educational leadership
education in Poland
school principals
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
23534745
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21393  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper analyses the successful school principals’ leadership practices in supporting school and teachers’ resilience in the context of the COVID-19 pandemic. The research reported in this paper asks the question: what are the successful leaders’ main ways of supporting resilience in schools and teachers in Poland for maximising the possible positive outcomes of remote education in times of the COVID-19 pandemic? Drawing on five case studies, the paper shows seven core successful school leadership practices – sustaining education service delivery and innovations; planning in a context of uncertainty and responding to changes in national policy; re-framing and extending “Health & Safety” policies based on health and education data; leadership across the school; provision of an inclusive curriculum; inclusive partnership with children’s families; and teachers’ motivation, commitment and professional development. The paper concludes with implications for further research and with questions on school principals’ role in building back more resilient education systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies