Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of Learning Resources Improvisation on Biology Instruction in Senior Secondary Schools in Ondo South Senatorial District in Nigeria

Tytuł:
Impact of Learning Resources Improvisation on Biology Instruction in Senior Secondary Schools in Ondo South Senatorial District in Nigeria
Wpływ improwizacji zasobów kształcenia na kształcenie biologii w szkołach średnich starszych w południowym okręgu senatorskim Ondo w Nigerii
Autorzy:
Oluwafemi, Abanikannda Mutahir
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Instytut Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Słowa kluczowe:
learning resources
audio tape
learning facilities
biology instruction
improvisation
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
23534745
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21465  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study examined the impact of improvisation of learning resources on biology instruction in senior secondary schools from Ondo South Senatorial District. The study sample was 350; and consisted of students randomly selected from 10 senior secondary schools in Ondo South Senatorial District of Ondo State in Nigeria. A self-developed inventory was designed and validated through pilot testing and administered to the sample for the data collection. The researcher personally visited the schools in Ondo South Senatorial District, thus 100% data were collected. The collected data were tabulated and analysed by using percentages, mean, standard deviation and t-test analysis. The major conclusions of this study were that the types of learning facilities that are available for teaching science are weighing balance, audio tape, textbooks, graphs, charts and maps; there is positive impact of improvisation of learning resources on the biology instruction in the senior secondary schools and there is no significant difference between male and female students in the impact of improvisation of learning resources on biology instruction. Based on the finding of this study, major recommendations were made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies