Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Umiejętności wizualne jako wymiar kapitału kulturowego młodego pokolenia – badania porównawcze

Tytuł:
Umiejętności wizualne jako wymiar kapitału kulturowego młodego pokolenia – badania porównawcze
Visual Literacy as a Dimension of the Young Generation’s Cultural Capital – Comparative Research
Autorzy:
Wieczorek-Tomaszewska, Małgorzata
Data publikacji:
2021-06-24
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Słowa kluczowe:
visual competence
visual culture
visual learning environment
visual communication
visual literacy
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
25436155
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21525  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the research presented in the article, related to visual literacy, is to determine the scope and quality of the phenomenon of communication in the area of symbolic communication. Individual dispositions of information users were taken into account, creating a set of behaviors and reactions, views and concepts, personal beliefs and inclinations that determine the way of life and thinking – the so-called Habitus by Pierre Bourdieu. The aim was to create the characteristics of the examined representatives of the young generation and to determine their predispositions to symbolize (search for references). The research was carried out on two comparative groups of research participants from Poland and Italy in order to examine the quality of contemporary visual communication and the predisposi-tion of information users to visualization, and their adaptation to the visual form of expression. The research meets the educational demand for a modern form of education, taking into account the modern informational live environment and media immersion in the visual reality of the participants of the education process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies