Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of national stereotypes on the choice of tourist destination - case of Tunisia

Tytuł:
The influence of national stereotypes on the choice of tourist destination - case of Tunisia
Wpływ stereotypów narodowych na wybór destynacji turystycznej – przykład Tunezji
Autorzy:
Michalczuk-Ouerghi, Katarzyna
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geograficzne
Słowa kluczowe:
turystyka
tourism
wybór destynacji
stereotypy narodowe
Arabs
Arabowie
Tunisia
Tunezja
decyzje turystyczne
Islam
destination selection
national stereotypes
islam
tourist decisions
Język:
polski
ISBN, ISSN:
00459453
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21633  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The selection of travel destinations by potential tourists is the first link in the process of individual participation in global tourism. The concept of national stereotype is directly related to the political factor and plays a key role in shaping individual decisions of travelers. The selection criterion is related to cultural diversity, religion, the condition of international relations or the socio-political situation. This indicates an important political and ideological factor that intensively determines the attributes associated with a given nationality. The nature of obstacles to the development of tourism by Muslim countries, including Tunisia, results, among others, from the negative perception of Islam and its followers by the public. This article aims to define the role of stereotypes about Arabs, Islam and its followers in the selection of tourist destinations among Polish tourists. The study was conducted using a quantitative method using diagnostic survey techniques and statistical data analysis.

Selekcja destynacji podróżniczej przez potencjalnych turystów stanowi pierwsze ogniwo w procesie indywidualnego udziału w światowym ruchu turystycznym. Pojęcie stereotypu narodowego jest bezpośrednio związane z czynnikiem politycznym i odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu indywidualnych decyzji turystycznych. Kryterium wyboru związane jest z odmiennością kulturową, religią, kondycją stosunków międzynarodowych czy sytuacją społeczno-polityczną. Wskazuje to na istotny czynnik polityczny i ideologiczny, który intensywnie determinuje atrybuty sprzężone z daną narodowością. Charakter przeszkód w rozwoju turystyki państw muzułmańskich, w tym Tunezji wynika między innymi z negatywnego postrzegania islamu i jego wyznawców przez opinię publiczną. Niniejszy artykuł ma na celu określenie roli stereotypów o Arabach, islamie i jego wyznawcach w wyborze destynacji turystycznej wśród polskich turystów. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem metody ilościowej przy pomocy techniki sondażu diagnostycznego oraz analizy danych statystycznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies