Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Papežství v digitální éře: konec imperativu

Tytuł:
Papežství v digitální éře: konec imperativu
Autorzy:
Müllerová, Veronika
Jaroslav, Franc
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Palacký University in Olomouc
Słowa kluczowe:
ethics
pope
theology of communication
media communication
ecclesiastical authorities
internet
media
ISBN, ISSN:
25709798
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/22103  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The rapid changes in the style of communication in the media over the last three decades have been enormous. Technological progress and the development of communication channels are constantly changing the ways in which authorities and communities are interconnected. In the paper, the authors examine the approach of the last three Popes to the new possibilities of communication through the Internet. This survey study traces how John Paul II, Benedict XVI, and Francis anticipated the consequences of technological possibilities and social change in society in their texts and how their ideas manifested themselves in the public media space. The call for a new way of evangelization is shared by all three popes. Their texts and speeches not only reflect scholarly research on religious behavior on the Internet, but also often anticipate the possibilities of communication within the new digital continent.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies