Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty funkcjonowania bankowości spółdzielczej w Polsce – perspektywa społeczno-ekonomiczna, menadżerska i medialno-wizerunkowa

Tytuł:
Wybrane aspekty funkcjonowania bankowości spółdzielczej w Polsce – perspektywa społeczno-ekonomiczna, menadżerska i medialno-wizerunkowa
Autorzy:
Cymanow-Sosin, Klaudia
Cymanow, Piotr
Paluch, Łukasz
Data publikacji:
2022-10
Wydawca:
Tyniec Wydawnictwo Benedyktynów
Słowa kluczowe:
komunikacja społeczna i medialno-wizerunkowa
bankowość spółdzielcza
społeczno-ekonomiczne determinanty rozwoju
zarządzanie finansami
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788382052152
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/22148  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ministerstwo Edukacji i Nauki dla Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie oraz dla Uniwersytetu Papieskiego im. Jana Pawła II w Krakowie na rok 2022

Przedmiotem rozważań zawartych w książce są trzy obszary związane z funkcjonowaniem i rozwojem sektora bankowości spółdzielczej w Polsce tj. perspektywa społeczno-ekonomiczna, menadżerska i medialno-wizerunkowa. W pierwszej części opracowania dokonano charakterystyki polskiego sektora bankowości spółdzielczej na tle krajów Unii Europejskiej przy wykorzystaniu zróżnicowanych miar ilościowych i jakościowych, przeprowadzono analizę porównawczą poziomu rentowności i efektywności polskich banków spółdzielczych na tle państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej z wykorzystaniem wybranych wskaźników finansowych oraz skonstruowano ranking i dokonano podziału badanych krajów na grupy o zróżnicowanym poziomie rozwoju sektora bankowości spółdzielczej z zastosowaniem metody taksonomicznej. W drugiej części pracy zasadniczym celem przeprowadzonych badań było ukazanie znaczenia czynników mających dominujący wpływ na decyzje finansowe podejmowane przez młodzież akademicką, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania w/w grupy klientów na rynku usług bankowych. Poruszone w tej części książki kwestie stanowią efekt prowadzonych badań empirycznych, które dotyczą m.in.: odniesienia do wyników pomiaru aktywności młodzieży na rynku usług finansowych wraz z próbą oceny znajomości tego obszaru, a także oceny intensywności i rodzajów relacji oraz preferowanej oferty przez ten segment nabywców. W trzeciej części opracowania na podstawie obszernego przeglądu literatury zarówno polsko, jak i angielskojęzycznej dokonano charakterystyki najważniejszych pojęć, form, poziomów i środków komunikowania społecznego oraz medialno-wizerunkowego w obszarze bankowości spółdzielczej. Bazując na potwierdzonych badaniach i udowodnionych w praktyce tezach z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, a także obserwacji działań w sferze medialnej i społecznej oraz odnosząc je do aspektów: społeczno-ekonomicznego i menadżerskiego scharakteryzowano podstawowe wyznaczniki procesu porozumiewania się, w ramach których funkcjonuje sektor bankowości spółdzielczej w kontaktach z szerokim zakresem interesariuszy indywidualnych i instytucjonalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies