Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Maria Montessori’s Pedagogical System in the Light of Alumni Opinion and Empirical Research. “Schools on the Move”

Tytuł:
Maria Montessori’s Pedagogical System in the Light of Alumni Opinion and Empirical Research. “Schools on the Move”
System pedagogiczny Marii Montessori w świetle opinii absolwentów i badań empirycznych. „Szkoły w drodze”
Autorzy:
Szymaniak, Jadwiga
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna
Słowa kluczowe:
normalization process
inclusion
muscle memory
Great Lessons
polaryzacja uwagi
lekcja podstawowa
pamięć mięśniowa
wychowanie kosmiczne
space education
Wielkie Lekcje
proces normalizacji
three-step lesson
Montessori
attention polarity
primary lesson
lekcja trójstopniowa
inkluzja
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25441426
17318440
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/22635  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents the results of an extensive, current study on the opinions of graduates of Montessori schools in Germany. It found, despite the current criticisms, a preponderance of positive opinions. The results were compared with Polish research. The many educational difficulties currently being signaled and the special educational needs of children and young people being diagnosed more and more frequently encourage the use of some of Montessori’s methods and her ideas. The postulate concerning further in-depth study of the legacy of the Italian researcher and practitioner seems right

W artykule przedstawiono wyniki obszernie zakrojonego, aktualnego studium na temat opinii absolwentów szkół montessoriańskich w Niemczech. Stwierdzono w nim, mimo obecnych uwag krytycznych, przewagę opinii pozytywnych. Wyniki porównano z badaniami polskimi. Sygnalizowane aktualnie liczne trudności wychowawcze i diagnozowane coraz częściej specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży skłaniają do wykorzystania niektórych metod Montessori i jej przemyśleń. Słuszny wydaje się postulat dotyczący dalszego wnikliwego studiowania spuścizny włoskiej badaczki i praktyka.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies