Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie biznesowe w warunkach niepewności - działania przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19

Tytuł:
Strategie biznesowe w warunkach niepewności - działania przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19
Business strategies in conditions of uncertainty: Activities of enterprises during the COVID-19 pandemic
Autorzy:
Czapla, Alina
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wyższa Szkoły Humanitas
Słowa kluczowe:
strategia
niepewność
coronavirus
uncertainty
strategy
zdolności dynamiczne
koronawirus
COVID-19
dynamic capabilities
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/23367  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The business environment in which enterprises operate is constantly changing, and thus they constantly deal with economic uncertainty. Companies try their best to function in such conditions and to achieve this they implement appropriate business strategies. Currently, due to the pandemic, the degree of uncertainty is extremely high, so corporate strategies must also be adapted to an unprecedented pace of change. The aim of this study is to identify possible strategic behaviors of enterprises under conditions of uncertainty, with particular emphasis on the current epidemiological situation. Based on a critical literature review, as well as observation and analysis of secondary sources, it was determined which business strategies should be used in conditions of uncertainty, and which of them are most appropriate in the current crisis. An attempt was also made to formulate guidelines for managers in connection with the current pandemic situation.

wersja AAM

Narodowe Centrum Nauki

Otoczenie biznesowe, w którym funkcjonują przedsiębiorstwa, zmienia się nieustan- nie i – w związku z tym – stale mamy do czynienia z niepewnością gospodarczą. Firmy starają się jak najlepiej funkcjonować w takich warunkach i aby to osiągnąć, wdrażają odpowiednie strategie biznesowe. Aktualnie, ze względu na pandemię, stopień niepewności jest ekstremalnie wysoki, więc i strategie przedsiębiorstw muszą być dostosowane do niespotykanego dotąd tempa zmian. Celem tego opracowania jest identyfikacja możliwych zachowań strategicznych przedsiębiorstw w warun- kach niepewności, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnej sytuacji epidemiologicznej. Na pod- stawie krytycznego przeglądu literatury, a także obserwacji i analizy źródeł wtórnych ustalono, jakie strategie biznesowe powinny być stosowane w warunkach niepewności, a także które z nich są naj- bardziej odpowiednie w czasie aktualnego kryzysu. Podjęta została również próba sformułowania wytycznych dla menadżerów, w związku z bieżącą sytuacją pandemiczną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies