Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inżynieria doskonałości w procesach biznesowych. Przewodnik po teorii i dobrych praktykach

Tytuł:
Inżynieria doskonałości w procesach biznesowych. Przewodnik po teorii i dobrych praktykach
Autorzy:
Nawrat, Rafał
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Elamed
Słowa kluczowe:
PPAP
kaizen
PLP
APQP
MSA
raport 8D
model Kano
PDCA
SPC
VoC
zarządzanie ryzykiem
OEE
standaryzacja
KPI
ciągłe doskonalenie
PDP
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788365883971
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/24599  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zarządzanie procesami biznesowymi oraz doskonalenie jest pojęciem bardzo szerokim, z tego powodu, pisząc książkę, musiałem wybrać pewne tematy, a inne pominąć. Zagadnienia i narzędzia wyselekcjonowałem i opisałem na podstawie kilku kryteriów. Po pierwsze, wybrałem tematy, które uważam za najważniejsze z punktu widzenia długoterminowej stabilności i rentowności biznesu. Jednocześnie starałem się szerzej omówić te procesy, które rzadziej występują w podręcznikach. Zazwyczaj przykłady dotyczące jakości i ciągłego doskonalenia skupiają się na procesach produkcyjnych, tymczasem organizacja musi doskonalić wszystkie realizowane procesy, z tego powodu metody i narzędzia są omówione w kontekście procesów innych niż tylko produkcja. Większość organizacji słusznie skupia się na działaniach związanych ze zwiększeniem sprzedawanego wolumenu, ewentualnie na poprawie marży jednostkowej. Drugim ważnym obszarem zainteresowania są koszty, i to zazwyczaj koszty związane z produkcją. Takie działanie jest oczywiste, ponieważ koszty produkcji są zazwyczaj największe i każda drobna jednostkowa oszczędność pomnożona przez produkowany wolumen daje pożądany efekt w postaci poprawy wyniku finansowego. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu produkcja jest obszarem, w którym działań związanych z doskonaleniem powinno być najwięcej. Rzadziej dostrzega się jednak inne możliwości poprawy wyniku finansowego, takie, które związane są np. z procesami wsparcia. Innym argumentem przemawiającym za skupieniem się na innych procesach, a nie tylko na produkcji, jest fakt, że większość problemów z organizacją produkcji ma swoje korzenie w procesach zarządczych oraz niespójności organizacji z przyjętymi modelami bliznowymi. Podsumowując, niniejsza publikacja jest zbiorem praktycznych rozwiązań i komentarzy na temat poprawy efektywności procesów biznesowych. Skupia się głównie na zagadnieniach związanych z zarządzaniem ukierunkowanym na optymalizację i racjonalizację kosztów działalności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies