Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educating Cancer on TikTok: Expanding Online Self-Disclosure of Cancer Patients

Tytuł:
Educating Cancer on TikTok: Expanding Online Self-Disclosure of Cancer Patients
Autorzy:
Pluta, Magdalena
Siuda, Piotr
Data publikacji:
2024
Wydawca:
SAGE Publications Ltd.
Słowa kluczowe:
cancer
social media
Internet
self-disclosure
TikTok
positive culture
Źródło:
Social Media + Society
Język:
en_us
ISBN, ISSN:
20563051
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/24762  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article uses the concept of online self-disclosure and examines whether TikTok videos reveal information similar to what is reported in existing research on social media within this field. In addition, the study aims to identify the creators’ motivations and the meanings they attribute to disclosing cancer and asks whether this disclosure challenges or supports the concept of a positive culture defined within the online self-disclosure framework. While similar research typically focuses on posts and is thus limited, this study combines conventional content analysis of 862 videos with in-depth interviews, offering a more nuanced understanding of the users’ lived experience. The findings highlight that TikTok is a platform for negative (e.g., fears, anxiety) and positive self-disclosure (e.g., joyful life events, self-acceptance). What is crucial, though, is that users feel exceedingly competent in educating others. The research debunks positive culture as an overly general category and undermines the traditional understanding of online self-disclosure. It reveals that seeking support is less important for patients than informing and warning others. By focusing on the educational meanings attributed to self-disclosure, this study enriches the body of research on cancer-related content shared on TikTok, including studies on low-quality cancer-related information.

Dofinansowano ze środków Ministra Nauki w ramach Programu „Regionalna inicjatywa doskonałości”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies