Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cui bono? The reasons for saving the teaching of Latin in Polish schools

Tytuł:
Cui bono? The reasons for saving the teaching of Latin in Polish schools
Autorzy:
Toczko, Rafał
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Instytut Badań Edukacyjnych
Słowa kluczowe:
reception of antiquity
Latin
classical culture
classical education
Źródło:
Edukacja
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
02396858
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/25108  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the last thirty years, the teaching of Latin has been disappearing from Polish schools. The scale of this phenomenon is unprecedented. The author of this paper claims that this process is detrimental to Polish society. The paper presents arguments in the form of exemplars, i.e., short historical narratives, to present the thesis that throughout the centuries the presence of classical education in Western schools has benefited whole societies by inspiring certain individuals to think and act in original, creative and disciplined ways. Classical education is understood here as the exposition to Latin and Greek cultures through the medium of these two ancient languages.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies