Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

School-parent cooperation as an area of (non)pedagogical effectiveness – perceptions of students preparing for their professional role as pre-school and early childhood education teachers and early childhood education. Initial research report

Tytuł:
School-parent cooperation as an area of (non)pedagogical effectiveness – perceptions of students preparing for their professional role as pre-school and early childhood education teachers and early childhood education. Initial research report
Współpraca szkoły z rodzicami jako obszar (nie)skuteczności pedagogicznej – wyobrażenia studentów przygotowujących się do roli zawodowej nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Raport z badań wstępnych
Autorzy:
Musiał, Ewa
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe EDUsfera
Słowa kluczowe:
cooperation
preparing for the teaching profession
przygotowanie do zawodu nauczyciela
teacher
parent
nauczyciel
rodzic
uczeń
student
szkoła
school, , , , ,
współpraca
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20829019
23005866
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/25233  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aim. Cooperation with parents at school is crucial. Therefore, it is important that students already at the stage of academic preparation gain awareness and skills in building relationships with parents. Methods and materials. Questionnaire interview with open-ended questions conducted in April 2024 with second-year students of Pre-school and Early Childhood Pedagogy at the Institute of Pedagogy of the University of Wroclaw. Results and conclusion. For students, already understanding this value at the stage of study is important for building positive relationships with parents of future students and dealing with the challenges of cooperation. Preparing students for this cooperation is important for the Polish educational system, inspired by global achievements. Practices from other countries can inspire innovation and adaptation to changing educational needs. Knowledge of different models of cooperation and communication and conflict resolution skills are key to building a positive educational environment.

Cel. Współpraca z rodzicami w szkole jest kluczowa. Dlatego istotne jest, aby studenci już na etapie akademickiego przygotowania zdobywali świadomość i umiejętności w budowaniu relacji z rodzicami. Metody i materiały. Wywiad kwestionariuszowy z pytaniami otwartymi przeprowadzony został w kwietniu 2024 r. ze studentami drugiego roku kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Wyniki i wnioski. Zrozumienie przez studentów pedagogiki wartości współpracy z rodzicami w szkole już na etapie studiów jest istotne dla budowania pozytywnych relacji z rodzicami przyszłych uczniów oraz radzenia sobie z wyzwaniami takiej współpracy. Ich przygotowanie do niej ma duże znaczenie dla polskiego systemu oświaty, inspirowanego globalnymi osiągnięciami. Praktyki z innych krajów mogą stanowić bodziec do opracowywania i wdrażania innowacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb edukacyjnych. Znajomość różnych modeli współpracy oraz umiejętności komunikacji i rozwiązywania konfliktów są kluczowe w budowaniu pozytywnego środowiska edukacyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies