Tytuł pozycji:
Study of Actions Aimed at Improving Safety in the Context of Risks in the School Environment
Celem badań przedstawionych w niniejszym artykule była ocena procesu organizowania przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo w szkołach w kontekście postrzeganych zagrożeń. Aby osiągnąć założony cel, dokonano analizy podstawowych statystyk deskryptywnych oraz zastosowano analizę regresji liniowej. W pierwszej kolejności przeanalizowano dwie główne kwestie: nasilenie zagrożeń w szkołach oraz rodzaje przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo w szkołach. Następnie, przy pomocy opracowanego modelu, zbadano relacje między nasileniem zagrożeń a determinantami (przedsięwzięciami) podejmowanymi w celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkołach. Wartościowym poznawczo rezultatem badań jest budowa modelu oceny korelacji pomiędzy nasileniem zagrożeń a poszczególnymi składowymi procesów zapewniających bezpieczeństwo w szkole. Takie podejście do problematyki badań pozwoliło na określenie, które z podejmowanych przedsięwzięć mają istotny lub znikomy wpływ na natężenie zagrożeń w szkołach. Podejście to umożliwia interesariuszom i decydentom identyfikowanie najbardziej ważnych przedsięwzięć, a ostatecznie zaplanowanie ich w dalszych działaniach mających zapewnić bezpieczeństwo w szkołach.
The aim of the research presented in this article was to evaluate the process of organising school safety projects in the context of perceived threats. In order to achieve this objective, basic descriptive statistics were studied and linear regression analysis was applied. First, two main issues were analysed: the severity of threats in schools and the types of school safety projects. Then, using the developed model, the relationship between the severity of threats and the determinants undertaken to ensure safety in schools was examined. A cognitively valuable result of the research is the construction of a model for assessing the correlation between the severity of threats and the individual components of processes ensuring safety at school. This approach to the research question has made it possible to identify which projects undertaken have a significant or marginal impact on the intensity of threats in schools. This approach enables decision-makers to identify the most important undertakings and ultimately to plan for them in further measures to ensure school safety.