Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Od dźwięku do obrazu – o sposobach tworzenia przekazu reklamowego w średniowieczu i jego współczesnej reinterpretacji

Tytuł:
Od dźwięku do obrazu – o sposobach tworzenia przekazu reklamowego w średniowieczu i jego współczesnej reinterpretacji
From Sound to Vision – In Search of the Modalities of the Advertising Message in the Middle Ages and Its Modern Reinterpretation
Autorzy:
Migdał, Anna M.
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
Słowa kluczowe:
contemporary world
image
word
medieval
komunikacja
obraz
słowo
średniowiecze
świat współczesny
reklama
mediewalizm
sound
Middle Ages
medievalism
communication
dźwięk
advertising
Źródło:
Eruditio et Ars
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25453327
25452363
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/25743  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Today’s public and private spaces are inundated with all kinds of media that play with the sensations provoked by different auditory and visual stimuli, as a combination of elements that make up a mental process by which a subject acquires, stores, retrieves and uses information. Advertising has become a social reality, indeed a ‘total social fact’, conquering virtually every area of everyday life. But how did communication work in a world without newspapers and modern media, where most of the population remained illiterate? What was the relationship between sound and vision? And what role does medieval imagery play in contemporary advertising? These are the questions posed in this short article.

Dzisiejsze przestrzenie publiczne i prywatne są zalewane wszelkiego rodzaju mediami bawiącymi się wrażeniami wywoływanymi przez różne bodźce słuchowe i wizualne, jako kombinacja elementów składających się na proces umysłowy, w którym podmiot nabywa, przechowuje, odzyskuje i wykorzystuje informacje. Reklama stała się rzeczywistością społeczną, a nawet „całkowitym faktem społecznym”, podbijając właściwie każdy obszar codziennego życia. Ale jak działała komunikacja w świecie bez gazet i nowoczesnych środków audiowizualnych, gdzie większość ludzi pozostawała analfabetami? Jaki był związek między dźwiękiem a przekazem obrazowym? I jaką rolę odgrywają średniowieczne obrazy we współczesnej reklamie? Oto pytania, które stawiamy w tym krótkim artykule.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies