Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reward and Punishment as Educational Methods Used in Early School Education

Tytuł:
Reward and Punishment as Educational Methods Used in Early School Education
Nagradzanie i karanie jako metody wychowawcze stosowane w edukacji wczesnoszkolnej
Autorzy:
Kalinowska, Agata
Mucha, Patrycja
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
Słowa kluczowe:
edukacja wczesnoszkolna
karanie
punishing
early school education stage
metody wychowawcze
nagradzanie
rewarding
educational methods
Źródło:
Eruditio et Ars
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25453327
25452363
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/25751  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza tematyka została ukierunkowana na dostrzeganie nagradzania i karania jako metod wychowawczych stosowanych przez nauczycieli na pierwszym etapie edukacyjnym. Uwzględniona charakterystyka metod wraz z ujęciem rodzajów, funkcji i czynników warunkujących skuteczność nagradzania i karania stały się podstawą do zebrania, analizy i interpretacji materiału badawczego. Dostrzeganie częstotliwości oraz różnorodnych form stosowania owych metod wychowawczych jest prymarnym elementem. Dalszy kierunek ukazywał wiedzę nauczycieli klas I-III dotyczącą funkcji i czynników warunkujących skuteczność zarówno karania, jak i nagradzania oraz ich zalet i wad. Ważne było również ukazanie perspektywy uczniów dotyczącej badanego zjawiska.

The topic was focused on perception reward and punishment as an educational method used by teachers at the first level of education. Analysis of the characteristics of the method, including the types, functions and factors causing action and punishing of lasting effects for the collection, analysis and use of research material. Recognizing the frequency and determining the forms of using educational methods has become primary. The further direction of teaching for teachers of grades I-III includes both the functions and factors that influence both punishment and reward, as well as their advantages and disadvantages. It also became important to show the perspective of researchers of the studied environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies