Tytuł pozycji:
Brand Of Financial Institutions And The Quality Of Stock Exchange Recommendations
Rafał Czyżycki
Skuteczne inwestowanie na rynku kapitałowym wiąże się z koniecznością nieustannego analizowania napływających na ten rynek różnego typu informacji. W przypadku inwestorów indywidualnych, traktujących giełdę papierów wartościowych jako dodatkowe źródło ochrony posiadanego kapitału i/lub jego ewentualnego pomnożenia, samodzielne pozyskiwanie informacji, ich analiza i wyciąganie właściwych wniosków może nastręczać dużych problemów i to zarówno ze względów czasowych, jak i koniecznego w tym zakresie profesjonalnego przygotowania. Rozwiązaniem w tym zakresie może być opieranie swoich strategii inwestycyjnych na przygotowanych i publikowanych przez instytucje finansowe rekomendacji szczególnie, że od momentu ich przygotowania i udostępnienia tylko własnym klientom do publicznej prezentacji upływa od jednego do dwóch tygodni. Instytucje finansowe traktują bowiem publikacje rekomendacji jako reklamę własnej działalności i od jakości przygotowanych rekomendacji zależy skuteczność takiej reklamy.