Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym

Tytuł:
Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym
Autorzy:
Drzewiecki, Piotr
Data publikacji:
2010
Wydawca:
presscafe.eu
Słowa kluczowe:
metody aktywizujące
metodyka edukacji medialnej
edukacja medialna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788394063832
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/295  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Książka powstała w ramach projektu badawczego Metody aktywizujące w edukacji medialnej, który realizowałem w l. 2008 – 2009, stąd też inspiracja dla nazwy programu. Media Aktywni to również synonim świadomej, krytycznej i selektywnej postawy wobec mediów. Mam również nadzieję, że projektowi będzie towarzyszyć kampania społeczna w mediach, szkolenia dla nauczycieli i spotkania z rodzicami, nad czym obecnie pracuję. O idei kampanii społecznej Media Aktywni czytaj również na stronach Media Desk Polska. Podręcznik jest dostępny w formacie pdf – przygotowany do druku obustronnego i bindowania – jak też w formie aplikacji flash do przeglądania na stronie.

Piotr Drzewiecki

Książka jest podręcznikiem metodycznym dla nauczycieli zainteresowanych nauczaniem edukacji medialnej. Nowe podstawy programowe i dokumenty europejskie zalecają wychowanie do mediów. Niestety, edukacja medialna nie jest obowiązkowym przedmiotem w szkołach. Czym jest a czym nie jest edukacja medialna? Dlaczego trzeba jej uczyć w szkole? Jak jej uczyć? To najważniejsze pytania postawione w pracy. W pierwszej części – Dlaczego edukacja medialna? – wyjaśniam główne pojęcia i nieporozumienia związane z edukacją medialną. Prezentuję historię ruchu edukacyjnego rodziców i nauczycieli, dokumenty europejskie i polskie starania o edukację medialną w szkołach. Wychowanie do mediów to wspólne zadanie społeczne, stąd mowa o edukacji medialnej w rodzinie, szkole, o zadaniach państwa i mediów w tej dziedzinie. Edukacja medialna to również narzędzie budowania przyszłości, nowego modelu edukacji, polityki, rynku usług i kultury określanej coraz częściej jako kultur medialna. Druga część pracy – Jak uczyć edukacji medialnej?– ma charakter metodyczny. Prezentuję cele i metody edukacji medialnej, w tym metody aktywizujące, które wydają się najbardziej odpowiednie do nauczania tego przedmiotu. Prezentuję trzyletni program nauczania dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Media Aktywni z proponowaną listą tematów i ok. 70 przykładami do realizacji na zajęciach szkolnych (Inspiracje dydaktyczne).

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies