Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznej

Tytuł:
Internetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznej
Autorzy:
Basińska, Beata
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Słowa kluczowe:
rozłąka
serwis internetowy
pomoc psychologiczna
wojsko dzieci
PTSD
trauma
rodzina
pedagog
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788374416542
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/3072  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Beata Basinska

Rodziny wojskowe przeżywają specyficzny cykl emocjonalny związany z udziałem w działaniach wojskowych jednego z jej członków. Należą do niego rozłąka, jej uświadomienie i akceptacja, konieczność adaptacji do nowych zadań, czasowa restrukturyzacja rodziny. Głównymi problemami są tęsknota i niepewność. Powrót do domu to zadanie ponownego odtworzenia relacji, aż do pełniej readaptacji i stabilizacji. Celem artykułu było omówiono możliwości praktycznego wykorzystania przez kadrę pedagogiczną dwóch amerykańskich serwisów internetowych koncentrujących się na problematyce rodzin wojskowych, a zwłaszcza dzieci, których rodzic aktualnie uczestniczy w operacjach militarnych. Zaprezentowano zawartość tych serwisów, uwzględniono możliwości adaptacji do warunków polskich, ale też ich uniwersalność oraz dostępność serwisów dla kadry pedagogicznej. Efektem korzystania z tych serwisów może być rozwój umiejętności pomocowych kadry pedagogicznej. Podsumowując, Internet może być narzędziem wspierającym pracę nauczycieli w sytuacjach nowych i trudnych. Do podstawowych barier należy zaliczyć anglojęzyczne wersje prezentowanych serwisów oraz niemożność korzystania z ich interaktywności. Główne korzyści to zdobycie wiedzy o specyfice rodzin wojskowych, jak również jej uogólnienie poprzez odniesienie do dzieci, których rodzic jest czasowo nieobecny (rozłąka) czy zostały osierocone w nagły sposób oraz rodzin, które przeżyły traumę. Przeszkód jest znacznie mniej niż potencjalnych korzyści. Wymaga to jednak zaangażowania całego zespołu pedagogicznego, a przede wszystkim indywidualnej motywacji w kierunku poszerzania zdrowia psychicznego uczniów.

rozdział w monografii pod red. B. Aouil, W.J. Maliszewski

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies