Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzyka swobodnie improwizowana – sztuka performatywna par excellence

Tytuł:
Muzyka swobodnie improwizowana – sztuka performatywna par excellence
Autorzy:
Mazur, Rafał
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wydawnictwo LIBRON
Słowa kluczowe:
Cornelius Cardew
swobodna improwizacja
estetyka performatywności
etyka improwizacji
muzyka improwizowana
muzyka współczesna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788364275319
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/3369  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rafał Mazur

W artykule „W kierunku etyki improwizacji” napisanym w 1971, Cornelius Cardew, brytyjski kompozytor awangardowy zainteresowany improwizacją, zaproponował „bycie muzyką” jako modus działania improwizatorów, w odróżnieniu od „tworzenia muzyki” charakteryzującego „profesjonalnych muzyków”. Oznacza on rodzaj działania twórczego w materii dźwiękowej, wyczerpujący się w performatyce, z założenia rezygnujący z wszelkich ustaleń, dotyczących zarówno samego działania jak i jego efektu – utworu muzycznego. Jednak radykalna improwizacja swobodna/spontaniczna jest nie tylko rodzajem techniki/metody twórczej, alternatywnej dla kompozycji – to sposób komunikacji, metoda duchowego rozwoju, rodzaj praktyki i filozofii życia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies