Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Decyzje strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych jako implikacja wartości ich założycieli w świetle badań własnych

Tytuł:
Decyzje strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych jako implikacja wartości ich założycieli w świetle badań własnych
Strategical Decisions of Family Businesses as an Implication of the Founders Values in the Sight of Own Research
Autorzy:
Lewandowska, Adrianna
Data publikacji:
2013-05-01
Wydawca:
Wydawnictwo SAN
Słowa kluczowe:
strategia
zarządzanie strategiczne
firma rodzinna
firmy rodzinne
strategia właścicielska
zarządzanie wartościami
wartości właściciela
strategia firmy rodzinnej
Język:
polski
ISBN, ISSN:
17332486
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/4865  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Adrianna Lewandowska

Kreowanie strategii rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych koreluje bezpośrednio z wartościami założycieli. System wartości i zachowania organizacyjne są integralną częścią kultury każdego przedsiębiorstwa. To poprzez kluczowe wartości rozumiane i respektowane są uniwersalne zasady, dzięki którym kierownictwo firmy kontroluje, utrzymuje oraz rozwija proces komunikacji społecznej pomiędzy klientami i pracownikami, pracownikami i pracodawcami, a także wpływa na długookresową efektywność organizacji. Celem artykułu jest zaprezentowanie wniosków z badania, które weryfikowało zakres powiązań najczęściej wymienianych wartości tak właścicieli firm rodzinnych, jak i potencjalnych sukcesorów (ich dzieci) oraz ich wpływ na zachowania strategiczne zarządzanych przez nich przedsiębiorstw. Przeanalizowanie wpływu wartości rodziny na strategie rozwoju firmy oraz przenikanie się tych dwóch systemów ciekawe jest nie tylko z poznawczego punktu widzenia, lecz również może mieć walory aplikacyjne w modelowaniu procesu zarządzania strategicznego. W niniejszym artykule zaprezentowano wyniki pierwszego etapu badań własnych w zakresie implikacji wartości założycieli i ich rodzin na decyzje strategiczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies