Tytuł pozycji:
Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce
- Tytuł:
-
Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce
- Autorzy:
-
Marcinkiewicz, Olga A.
Szultka, Stanisław
Gajos, Hanna
Zawistowski, Władysław
Adamczewski, Marek
Grabowska, Martyna
Porada, Tadeusz
Krapiński, Bartosz
Jagielak, Maciej
Szlachta, Paweł
Szlendak, Tomasz
Bujny, Jarosław
Mochocki, Michał
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
- Słowa kluczowe:
-
sektor kreatywny
przemysł kreatywny
relacje
klastry
rozwój
powiązania
klasa kreatywna
kultura
- Język:
-
polski
- ISBN, ISSN:
-
9788376151106
- Prawa:
-
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
- Linki:
-
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/5164  Link otwiera się w nowym oknie
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Całość raportu poprzedzają numerycznie przedstawione wnioski i rekomendacje. Na samym wstępie czytelnik odnajduje informacje dotyczące warunków, które sprzyjają rozwojowi branż kultury i kreatywnych oraz na tej podstawie nakreślony zestaw rekomendacji, których realizacja, w obecnych uwarunkowaniach, będzie sprzyjać rozwojowi sektora kreatywnego. W pierwszym rozdziale przedstawiona została różnorodność postrzegania czym są i z jakimi trudnościami zmagają się branże sektora kultury i kreatywnego, jak również jaką rolę odgrywają kapitał ludzki i działalności kreatywne w rozwoju społeczno-gospodarczym i kulturowym polskich regionów. Wyniki przeprowadzonych badań: ilościowych (próba o liczebności 793 podmiotów), wywiadów indywidualnych i grupowych, a także studiów przypadku, zawarte są w rozdziałach od drugiego do szóstego.
Bartosz Krapiński
Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Autorzy raportu weryfikują na ile kultura w Polsce jest rzeczywistym impulsem dla rozwoju sektorów kreatywnych i całej gospodarki, a inwestycje w kulturę przekładają się na przychody pozostałych sektorów gospodarki. Jest to tym samym weryfikacja modelu rozwoju zakładającego, że główne dziedziny kultury współistnieją z przemysłami kultury i kreatywnymi, wspólnie tworząc nowy obszar – sektor kreatywny – stanowiący źródło silnego impulsu rozwojowego dla całej gospodarki. Za wskaźnik weryfikujący ten model przyjęto analizę deklaratywnych powiązań występujących pomiędzy podmiotami przynależącymi do poszczególnych branż z sektora kreatywnego, a także poszczególnych okręgów koncentrycznych.