Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce

Tytuł:
Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce
Autorzy:
Marcinkiewicz, Olga A.
Szultka, Stanisław
Gajos, Hanna
Zawistowski, Władysław
Adamczewski, Marek
Grabowska, Martyna
Porada, Tadeusz
Krapiński, Bartosz
Jagielak, Maciej
Szlachta, Paweł
Szlendak, Tomasz
Bujny, Jarosław
Mochocki, Michał
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Słowa kluczowe:
sektor kreatywny
przemysł kreatywny
relacje
klastry
rozwój
powiązania
klasa kreatywna
kultura
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788376151106
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/5164  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Całość raportu poprzedzają numerycznie przedstawione wnioski i rekomendacje. Na samym wstępie czytelnik odnajduje informacje dotyczące warunków, które sprzyjają rozwojowi branż kultury i kreatywnych oraz na tej podstawie nakreślony zestaw rekomendacji, których realizacja, w obecnych uwarunkowaniach, będzie sprzyjać rozwojowi sektora kreatywnego. W pierwszym rozdziale przedstawiona została różnorodność postrzegania czym są i z jakimi trudnościami zmagają się branże sektora kultury i kreatywnego, jak również jaką rolę odgrywają kapitał ludzki i działalności kreatywne w rozwoju społeczno-gospodarczym i kulturowym polskich regionów. Wyniki przeprowadzonych badań: ilościowych (próba o liczebności 793 podmiotów), wywiadów indywidualnych i grupowych, a także studiów przypadku, zawarte są w rozdziałach od drugiego do szóstego.

Bartosz Krapiński

Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Autorzy raportu weryfikują na ile kultura w Polsce jest rzeczywistym impulsem dla rozwoju sektorów kreatywnych i całej gospodarki, a inwestycje w kulturę przekładają się na przychody pozostałych sektorów gospodarki. Jest to tym samym weryfikacja modelu rozwoju zakładającego, że główne dziedziny kultury współistnieją z przemysłami kultury i kreatywnymi, wspólnie tworząc nowy obszar – sektor kreatywny – stanowiący źródło silnego impulsu rozwojowego dla całej gospodarki. Za wskaźnik weryfikujący ten model przyjęto analizę deklaratywnych powiązań występujących pomiędzy podmiotami przynależącymi do poszczególnych branż z sektora kreatywnego, a także poszczególnych okręgów koncentrycznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies