Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of safety of rear seat passengers of a passenger car during the road accidentt

Tytuł:
The analysis of safety of rear seat passengers of a passenger car during the road accidentt
Analiza stanu bezpieczeństwa pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu osobowego podczas wypadku drogowego
Autorzy:
Prochowski, Leon
Żuchowski, Andrzej
Data publikacji:
2011-10-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PIMOT
Słowa kluczowe:
pasażer na tylnym siedzeniu
trasport
testy zderzeniowe
bezpieczeństwo ruchu drogowego
bezpieczeństwo pojazdów
Język:
polski
ISBN, ISSN:
1234754X
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/523  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca została wykonana w ramach projektu nr 5596/B/TO2/40 finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki

Dominika Trębacz

Wyniki badań pokazują, że w wielu rozwiązaniach konstrukcyjnych samochodów osobowych, obciążenia dynamiczne pasażerów na tylnych siedzeniach mogą być znacznie większe niż osób na przednich fotelach, a więc i ryzyko obrażeń jest dla nich wyższe. W pracy zestawiono przykładowe przebiegi obciążeń dynamicznych, powstających podczas czołowego uderzenia w przeszkodę i które działają na osoby jadące w pierwszym i drugim rzędzie foteli samochodowych. Jednocześnie zwrócono uwagę na relacje między miejscem zajmowanym w samochodzie a prawdopodobieństwem odniesienia obrażeń w różnych wypadkach drogowych. Przeprowadzono analizę obciążeń dynamicznych, jakie działają na osoby na tylnych siedzeniach w wielu samochodach. W tym celu wykorzystano wyniki badań laboratoryjnych (testów zderzeniowych) samochodów. Rozważono obciążenia dynamiczne działające na pasażerów o różnych cechach antropometrycznych. Wyniki tych analiz odniesiono do obciążeń działających na kierowcę i pasażera obok kierowcy, a więc do osób jadących, które są chronione przez typowe systemy bezpieczeństwa biernego na przednich fotelach. Podczas oceny wykorzystano wskaźnika biomechanicznej odporności ciała człowieka na skutki obciążeń udarowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies