Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Facilitating student development in the self-directed approach to learning

Tytuł:
Facilitating student development in the self-directed approach to learning
Autorzy:
Ciechanowska, Dorota
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademicki Instytut Naukowo-Wydawniczy ALTUS sp. z o.o.
Słowa kluczowe:
constructivistic learning
higher education
self-directed learning
concept mapping
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788393239429
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/5942  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dorota Ciechanowska

Modern academic tuition does not go along the academic lines of mass schooling. Tuition at universities sets up different objectives. It is crucial for the economic growth of countries. Therefore, significant attention is paid to the utilitarian character of academic knowledge. The effects of academic tuition are perceived as focusing on the student individuality. Being a university student implies playing a certain role, where norms of conduct, lifestyle, and professed values result from identification with the academic community, a sense of belonging to the elite of youth, characterized by an autonomy of its activity. Autonomous approach to the students’ own development is expressed by self-directedness, self-directed learning and choosing methods which facilitate constructing one’s own knowledge instead of its non-reflective acquisition. Employing concept maps is a method which facilitates subjective building of cognitive personal knowledge structures. The method uses visual techniques of learning, where the structure, or – more precisely – elements of a phenomenon are recorded, in order to grasp relationships and dependencies existing between them. Becoming conscious of these relations allows understanding them, which is a necessary condition of knowledge.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies