Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie aplikacji internetowych i e-learningu w zarządzaniu kompetencjami: studium przypadku

Tytuł:
Zastosowanie aplikacji internetowych i e-learningu w zarządzaniu kompetencjami: studium przypadku
Autorzy:
Basińska, Beata Aleksandra
Wiciak, Izabela
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
Słowa kluczowe:
zarządzanie
badania online
e-learning
projekt
efektywność
kompetencje
aplikacje informatyczne
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788362197217
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/6000  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel. Integracja efektywnego zarządzania procesami pracy i wykorzystania potencjału zasobów ludzkich warunkuje rozwój organizacji. Jest to szczególnie istotne w organizacjach publicznych, w których wyniki pracy nie zawsze są zgodne z oczekiwanymi standardami. Prezentowana praca stanowi studium przypadku zarządzania kompetencjami w administracji publicznej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych na przykładzie polskiej Policji. Metoda. W prezentowanej pracy zastosowano metodę studium przypadku. Projekt „Wytworzenie systemu oceny i rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej Policji” zawierał model zarządzania kompetencjami z wykorzystaniem aplikacji informatycznych, e-learningu i platformy do badań on-line. Zakres projektu obejmował kadrę kierowniczą średniego i wyższego szczebla polskiej Policji. Przeprowadzono analizę celów, założeń, działań, zasobów merytorycznych, procesu wykonania i przewidywanych rezultatów projektu, zarówno pod kątem korzyści, jak i potencjalnych zagrożeń. Wyniki. Analizie poddano cztery grupy zadań związanych z zarządzaniem modelem kompetencji. W pierwszej zawarto model kompetencji i narzędzia pomiaru, które zostały wykonane z wykorzystaniem wywiadów, metody 360 stopni i narzędzi psychometrycznych, oraz mapę kompetencji wraz ze wskaźnikami behawioralnymi. Kolejne dwie grupy zadań obejmowały moduł oceny kompetencji oraz moduły szkoleniowe i rozwojowe dla użytkowników systemu i uczestników. Następnie przygotowano aplikacje informatyczne i platformę internetową do prowadzenia badań on-line. Dyskusja. Wprowadzenie spójnego systemu zarządzania kompetencjami, zintegrowanego z platformą on-line, może przyczynić się do rozwoju organizacji. Przewidywane główne bariery wykorzystania projektu są uwarunkowane czynnikami technicznymi, psychologicznymi i społecznymi. Oczekiwane wartości dodane wynikają przede wszystkim z wykorzystania aplikacji i platformy internetowej. Oryginalność/Wartość. Model zarządzania kompetencjami z wykorzystaniem platformy internetowej integruje zarządzanie zasobami ludzkimi z wynikami pracy i realizacją kluczowych procesów.

NCBiR projekt rozwojowy nr OR00002611

Beata Basinska

rozdział w monografii

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies