Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym

Tytuł:
Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym
Autorzy:
Garnik, Igor
Redlarski, Krzysztof
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
Słowa kluczowe:
systemy informatyczne
nauczanie zdalne
e-learning
edukacja
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788362197217
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/6002  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Igor Garnik

Wzrost dostępności internetu oraz rozwój systemów informatycznych przyczyniły się do zmian w zakresie edukacji. Poprzez wykorzystanie narzędzi informatycznych coraz popularniejszą formą nauczania stał się e-learning. Obecnie większość uczelni wyższych stosuje wybrany przez siebie system e-learningowy, którego głównym zadaniem jest wsparcie procesu dydaktycznego. Celem pracy jest analiza zastosowania kilku przykładowych systemów e-learningowych w wybranych uczelniach wyższych, praktyk z tym związanych oraz wskazanie ich zalet i niedoskonałości, a w efekcie – zarekomendowanie rozwiązań optymalnych ze względu na ich jakość i użyteczność. Autorzy przeprowadzili badania trzech wybranych systemów e-learningowych funkcjonujących w trzech polskich uczelniach. W odniesieniu do dwóch z nich posłużono się metodą studium przypadku, natomiast w trzecim przypadku zastosowano badanie heurystyczne oraz badanie ankietowe. Omówiono zalety i wady poszczególnych systemów e-learningowych. Wskazano również na przyczyny problemów związanych z użytkowaniem zbadanych systemów. Autorzy zaproponowali szereg rekomendacji dotyczących kwestii zarówno technicznych, jak i organizacyjnych związanych z wykorzystywaniem systemów e-learningowych, optymalnych ze względu na ich jakość i użyteczność. Rekomendacje te zasługują na uwzględnienie przede wszystkim w projektowaniu systemów e-learningowych dla uczelni wyższych. Zaproponowane rozwiązania powinny być przydatne przede wszystkim dla projektantów przyszłych systemów e-learningowych. W przypadku jednego z badanych systemów wyniki badań mają zostać uwzględnione w kolejnej wersji systemu. Podjęto również próbę odpowiedzi na pytanie, co można zmienić, aby uatrakcyjnić formę zajęć i jednocześnie zwiększyć skuteczność procesu nauczania poprzez wsparcie go tego typu systemami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies