Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multidimensional nature of transformations in the contemporary educational space of a small child

Tytuł:
Multidimensional nature of transformations in the contemporary educational space of a small child
Wielopłaszczyznowość przemian we współczesnej przestrzeni edukacyjnej małego dziecka
Autorzy:
Skibska, Joanna
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
Słowa kluczowe:
system changes
zmiany systemowe
kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
educating pupils with special educational needs
areas of changes of educating a six-year-old child at school
specialization of cerebral hemispheres
school maturity
elements of the school readiness' diagnosis
specjalizacja półkul mózgowych
dojrzałość szkolna
obszary zmian kształcenia sześciolatka w szkole
elementy diagnozy gotowości szkolnej
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788378505457
9788378505365
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/6725  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mirosław Skibski

The text refers to and simultaneously; characterizes multidimensional nature of transformations in the contemporary educational space of a small child. It demonstrates two scopes of the most significant changes in educational system, referring to educating a six-year-old child and the system of changes concerning pupils with special educational needs. The text discusses the areas of changes concerning educating of a small child. Two procedures implemented by MEN (Ministry of National Education) in the context of educating the pupil with special education needs were characterized as well in the following text. It also presents the results of researches examining the level of primary functions: visual and oral perception, low motor activity and speech of the first class pupils representing two age groups: six-year-old children and seven-year-old children.

Tekst odnosi się i charakteryzuje wielopłaszczyznowość przemian we współczesnej przestrzeni edukacyjnej małego dziecka. Przedstawia dwa zakresy najistotniejszych zmian zachodzących w systemie edukacji odnoszących się do kształcenia dziecka 6-letniego oraz zmian systemowych dotyczących uczniów ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi. W tekście omówiono obszary zmian dotyczące kształcenia małego dziecka oraz scharakteryzowano dwie procedury wdrożone przez MEN w kontekście kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedstawiono również wyniki badań poziomu funkcji podstawowych (percepcji wzrokowej i słuchowej, motoryki małej, mowy) uczniów klas pierwszych reprezentujących dwie grupy wiekowe 6 i 7-latków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies