Tytuł pozycji:
Rozwiązywanie problemów społecznych jako przestrzeń dla sektora małych firm
Marzena Starnawska
Odpowiedzialność społeczna staje się ważnym wyzwaniem dla biznesu na świecie. Duże korporacje szczycą się kodami postępowania, wdrażając odpowiednie społeczne, środowiskowe i etyczne standardy. Małe firmy, zwłaszcza mali przedsiębiorcy ze wschodnio europejskich krajów uważają, że wdrażanie CSR wiąże się z ryzykiem, ponieważ ich wyzwaniem jest przeżycie na zmieniających się rynkach. Firmy te, nadal natrafiają na poważne prawne i podatkowe bariery rozwoju, a zatem działania o charakterze odpowiedzialności społecznej schodzą na dalszy plan. Równocześnie, sprostanie wyzwaniom i problemom społecznym, stało się polem walki różnych instytucji, organizacji i biznesu, próbujących ukierunkować swoje przedsiębiorcze wysiłki właśnie w tym kierunku.