Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ koniunktury gospodarczej na wyniki ekonomiczne spółek z indeksu WIG spożywczy

Tytuł:
Wpływ koniunktury gospodarczej na wyniki ekonomiczne spółek z indeksu WIG spożywczy
The Influence of Economic Situation on Economic Performance Companies in the Wig Food Industry Index
Autorzy:
Firlej, Krzysztof
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu
Słowa kluczowe:
przemysł spożywczy
economic situation
czynniki ekonomiczne
koniunktura gospodarcza
economic factors
rolnictwo
food industry
Język:
polski
ISBN, ISSN:
15083535
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/6820  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the analysis of the economic situation influence on performance of companies included in the WIG Food Industry Index (WIG FII). The selection of the WIG FII companies is deliberate because the capital market participants seek to reduce the influence of economic situation on their functioning. Results show confirm the interaction between the food industry financial results and the visible trade balance, changes in terms of trade index and the Consumer Price Index (CPI) during the period under consideration. There was a significant inverse relationship between the WIG FII company financial results and the industry total sales. However, there was no dependency between the changes in all companies’ financial results, Poland’s GDP and the EU-27 GDP, total domestic retail sales, exports, and the prices of consumer goods and services.

Dokonano analizy wpływu koniunktury gospodarczej na wyniki ekonomiczne spółek z indeksu WIG Spożywczy. Porównano je z dynamiką zmian w poziomie PKB w Polsce i Unii Europejskiej, indeksem cen towarów i usług konsumpcyjnych CPI, sprzedażą detaliczną towarów ogółem w handlu wewnętrznym, saldem obrotów towarowych w handlu zagranicznym, eksportem, wskaźnikiem terms of trade, cenami towarów i usług konsumpcyjnych i produkcją sprzedaną przemysłu ogółem.

Krzysztof Firlej

Please visit: http://krzysztoffirlej.pl/; krzysztof.firlej@uek.krakow.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies