Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznego

Tytuł:
Kompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznego
COMMUNICATION COMPETENCES OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS
Autorzy:
Kozłowska, Dorota
Ryszkowski, Wojciech
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Dział Wydawnictw i Publikacji Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku
Słowa kluczowe:
kompetencje komunikacyjne
nauczyciel wychowania fizycznego
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20811063
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/7206  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/Roczniki%202012.pdf

Celem badań była samoocena posiadanych kompetencji komunikacyjnych (spośród 57 zawartych w modelu) nauczycieli wychowania fizycznego. Do realizacji celu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, metodę pedagogiczną. Badania ankietowe przeprowadzono wśród 221 studentów – nauczycieli kierunku WF, studiów II° podczas prelekcji i objaśnienia każdej kompetencji wraz z pokazem przykładów wizualnych. Wyniki badań wykazały, że nauczyciele posiadają kompetencje komunikacyjne na poziomach: dobrym: niespełna ½ badanych; średnim: 1 /4 badanych; bardzo dobrym: powyżej 1 /5 badanych. Potwierdziło się założenie, że najwięcej studentów posiada kompetencje komunikacyjne na poziomie dobrym i średnim. Na najwyższym poziomie badani posiadają: Umiejętność pokazu nauczanych ćwiczeń i sportów (41,18%); na poziomie dobrym: Znajomość i umiejętność posługiwania się właściwą terminologią w nauczaniu (51,58%). Wyniki badań mogą być stosowane do opisu stanowiska pracy nauczyciela i modyfikacji kompetencji nauczyciela wf.

Dorota Kozłowska

A purpose of the research was self-evaluation of communication competences (among 57 contained in the model) held by physical education teachers. A diagnostic poll method as well as pedagogical method were applied to accomplish the aim of the study. The survey research was carried out among 221 students – teachers of physical education of second degree master’s studies during a lecture followed by the explanation of each competence accompanied by a display of visual examples. The research results proved that teachers possess communication competences on the following levels: good: less than ½ of the respondents; average: ¼ of the respondents; very good: more than 1 /5 of the respondents. The assumption according to which majority of students hold communication competences on a good and average level has been confirmed. The highest level of the competences among the respondents is held within: The ability to present exercises and sports being taught (41,18%) whereas a good level of the competences is held within: The knowledge and ability to use correct terminology in teaching (51,58%). The research results may be used to describe a job of a teacher and in modification of physical education teacher’s competences. Key words: communication competences, a physical education teacher

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies