Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnostic procedure and psychological-pedagogical support of a child at early-school stage age with special educational needs

Tytuł:
Diagnostic procedure and psychological-pedagogical support of a child at early-school stage age with special educational needs
Postępowanie diagnostyczne oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dziecku w młodszym wieku szkolnym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Autorzy:
Skibska, Joanna
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Słowa kluczowe:
psychological-pedagogical support
diagnoza interdyscyplinarna
interdisciplinary diagnosis
indywidualne potrzeby rozwojowe
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
postępowanie diagnostyczne
forms of support
formy wsparcia
cognitive capabilities
individual developmental needs
diagnostic procedure
możliwości poznawcze
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788365038081
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/7782  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mirosław Skibski

The following text refers to the diagnostic procedure and psychological- pedagogical support that a child at the early-school age with special educational needs should be a subject to in a public commonly accessible institution. The author of the article indicates the importance of the process of diagnosis in education of a small child, simultaneously emphasizing the role of the interdisciplinary and holistic diagnosis. She also presents and characterizes forms of support of a student with special educational needs in accordance with applicable legal regulations. The final part of the study discusses solutions which should be implemented in order to enhance the quality of education of a child with developmental deficits and a teachable student in the conditions of a mainstream school

Tekst poświęcono postępowaniu diagnostycznemu oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą powinno zostać objęte dziecko w młodszym wieku szkolnym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce ogólnodostępnej. Autorka tekstu wskazuje na znaczenie procesu diagnozy w edukacji małego dziecka oraz podkreśla rolę diagnozy interdyscyplinarnej i holistycznej. Przedstawia i charakteryzuje formy wsparcia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. W części końcowej omawia rozwiązania, które powinny zostać wdrożone w celu poprawy jakości kształcenia dziecka z deficytami rozwojowymi oraz zdolnego w warunkach szkoły ogólnodostępnej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies