Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Familiarity with touring attractions in their motherland among students of Faculty of Physical Culture and Health Promotion with special regard to inhabitants of Szczecin

Tytuł:
Familiarity with touring attractions in their motherland among students of Faculty of Physical Culture and Health Promotion with special regard to inhabitants of Szczecin
Znajomość krajoznawczych walorów turystycznych swojej małej ojczyzny wśród studentów Wydziału Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem studentów pochodzących ze Szczecina
Autorzy:
Tarnowski, Michał
Łubkowska, Wioletta
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Wydawnictwo Promocyjne "Albatros"
Słowa kluczowe:
turystyka
kultura fizyczna
percepcja przestrzeni geograficzno-turystycznej
studenci
rekreacja
mała ojczyzna
walory turystyczne
tożsamość regionalna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
2299744X
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/7818  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wioletta Łubkowska

Among the inhabitants of Western Pomerania region there is noticed a pro¬blem of low identification and lack of connection with the place of birth. Although their regional identity is barely formed. System of education serves a significant role in shaping regional awareness of children and youth. Future teachers and tourism animators need to be prepared to that role. It was presumed that knowledge about homeland's touring attractions is an important indicator of regional identity. In that connection it was attempted to state the regional identity of physical education and tourism and recreation students of Faculty of Physical Culture and Health Promotion. It was assumed that the familiarity with touring attractions in home places is very low. It was also stated that the identifi¬cation of floral attractions of own region is extremely unsatisfactory among the students. To sum up, it is postulated to lay a stress on incorporating development of geographic - touristic areas perception in curricula.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies