Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental determination of suspension magnitude-frequency responses using electro-hydraulic actuators - testing and data processing methods

Tytuł:
Experimental determination of suspension magnitude-frequency responses using electro-hydraulic actuators - testing and data processing methods
Eksperymentalne wyznaczanie charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych zawieszenia na stanowiskach elektrohydraulicznych – metodyka badań i przetwarzania wyników
Autorzy:
Ślaski, Grzegorz
Data publikacji:
2012-08-03
Wydawca:
Scientific Publishing House of PIMOT
Słowa kluczowe:
vehicle dynamics
suspension dynamics
electrohydraulic vibration excitators
frequency characteristics
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
1234754X
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/897  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dominika Trębacz

The paper presents the use of magnitude-frequency properties and practically based experimental methods which have been applied to determine them with an electrohydraulic vibration excitator. The possibility to usethese characteristics for linear mathematic models was described along with the manner to estimate dynamic characteristics based on the measurements of excitation and response of a physical object. The construction and control of a electrohydraulic vibration excitator is presented in brief and some basic information about the Remote Parameter Control method is also given. Measurement issues related to obtaining valuable signals have been presented with the focus on fundamental relations between the values of displacements and accelerations in various ranges of frequencies and some advice concerning the preparation of signal of test excitation were formulated. The process of measuring signal processing in order to estimate a power spectral density and then, based on thess results, the magnitude characteristics of a suspension is also presented. Differences in results obtained during computer simulation for linear model and for possibilities to use presented method in various areas of vehicle dynamics testing were highlighted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies