Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Misja: epidemia. Strach przed mutacją jako podstawa światotwórcza gier z trylogii StarCraft II

Tytuł:
Misja: epidemia. Strach przed mutacją jako podstawa światotwórcza gier z trylogii StarCraft II
Autorzy:
Maj, Krzysztof M.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Ośrodek Badawczy Facta Ficta
Słowa kluczowe:
zombie
gra komputerowa
tower defense
gry wideo
Guattari
survival horror
Night 2 Die
zergifikacja
gra wideo
eugenika
zombie w kulturze
StarCraft 2: Wings of Liberty
epidemiczność
StarCraft 2: Legacy of the Void
StarCraft 2
Left 2 Die
gry komputerowe
zombiefikacja
StarCraft 2: Heart of the Swarm
StarCraft
wirusowość
zergi
Deleuze
zombiezm
ISBN, ISSN:
9788394292317
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9060  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ośrodek Badawczy Facta Ficta

In the chapter Mission: Outbreak. A Fear of Mutation as the World-building Basis for the StarCraft II Trilogy, Krzysztof M. Maj recognizes the postmodern reinterpre-tation of the figure of the zombie in real-time-strategy-based world-building. Having considered a zombie-centric narrative as central to both the game mechanics (survival scenarios in zombie-infested gameworlds, fortification and last-stands design in tower defense games etc.) and to the retroactive nature of post-apocalypse (zombies as remi-niscence of a former human form), the author proceeds with a detailed analysis of the two major aspects of the StarCraft II storyline: the anthropocentric fear of muta-tion and xenonological need for evolution through assimilation. All things consid-ered, the chapter invites a critical reading of postcolonial and paradigmatic discourses that allows Terrans and the Protoss to reduce the Zerg’s xenobiological ability to evolve through infesting other lifeforms and absorbing their genetic material to a mere parasitism and a travesty of the process of natural evolution. Interpreted as zombie-like xenomorphs, the Zerg seem to reveal an unexpected depth in their design which all the more contributes to a better understanding of how the myth of zombism may influence science fiction and fantastic world-building.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies