Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej

Tytuł:
Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej
Autorzy:
Majewska, Kamila
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Słowa kluczowe:
efektywność
tablica multimedialna
nowoczesne technologie
multisensoryczność
efektywność nauczania
Interactive White Board
tablica interaktywna
nauczanie wczesnoszkolne
Język:
polski
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9193  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kamila Majewska

Obecnie jesteśmy świadkami licznych dyskusji na temat efektywności kształcenia. Analizuje się zależność pomiędzy wynikami nauczania a warunkami, metodami pracy, narzędziami dydaktycznymi. Poszukuje się również przyczyn niepowodzeń szkolnych. Celem powyższych działań jest dążenie do wykształcenia społeczeństwa wiedzy. Osób zdolnych do samodzielnego myślenia, analizowania oraz nieustannego poszerzania kompetencji. W zaprezentowanych badaniach omówione zostały wyniki eksperymentu pedagogicznego na temat związku tablicy multimedialnej z efektywnością nauczania realizowanego przy pomocy metody poszukującej. W konsekwencji postawiono następujące pytanie badawcze - W jaki sposób interaktywne wykorzystanie tablicy multimedialnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej oddziałuje na efektywność nauczania realizowanego przy użyciu metody poszukującej? Dane pozyskane na podstawie testów wiedzy wykazały, że nauczanie interaktywne z Interactive White Board jest najbardziej efektywną formą przewyższającą kształcenie tradycyjne z IWB średnio o 25%, zaś kształcenie tradycyjne realizowane przy pomocy płyty kredowej o 30%. Wysoką efektywność interaktywnego nauczania z tablicą multimedialną potwierdziły również dane zgromadzone w ramach ankiet, wywiadów oraz obserwacji. Opracowane przez autorkę narzędzia badawcze zostały uprzednio zestandaryzowane oraz poddane procedurze normalizacji. W celu zminimalizowania błędu szacowania podczas eksperymentu skorzystano z techniki rotacji grup, nadając mu tym samym charakter krzyżowy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies