Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym

Tytuł:
Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym
Autorzy:
Hawrot, Anna
Majkut, Przemysław
Jasińska-Maciążek, Aleksandra
Humenny, Grzegorz
Koniewski, Maciej
Dolata, Roman
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Badań Edukacyjnych
Słowa kluczowe:
edukacyjna wartość dodana
modelowanie statystyczne
wskaźniki EWD
edukacja
efektywność nauczania
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788361693444
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9540  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst

Książka podsumowuje wyniki badania podłużnego w klasach 1–3 szkoły podstawowej, które zostało przeprowadzone w latach 2010–2012. Na podstawie zebranych danych podjęto próbę opracowania kontekstowego modelu efektywności nauczania po I etapie edukacji. W rozdziale 1 przedstawiono organizację i aspekty metodologiczne badania podłużnego, które dostarczyło danych niezbędnych do prac nad modelami oceny efektywności nauczania. W rozdziale 2 omówiono wyniki analiz pozaszkolnych uwarunkowań osiągnięć szkolnych na I etapie edukacji w Polsce. Rezultaty tych analiz przygotowały grunt pod prace nad modelami oceny efektywności nauczania, które powinny skutecznie kontrolować wpływ pozaszkolnych, kontekstowych czynników. W rozdziale 3 przedstawiono możliwe do zastosowania dla I etapu kształcenia w Polsce kontekstowe modele oceny efektywności nauczania. Próbę weryfikacji trafności kontekstowych wskaźników efektywności nauczania dla tego etapu edukacji, na podstawie kryteriów zewnętrznych, podjęto w rozdziale 4. W aneksie 2 opisano szczegółowe wyniki przeprowadzonych analiz.

Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies