Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The contemporary university as a threat to learner autonomy

Tytuł:
The contemporary university as a threat to learner autonomy
Autorzy:
Ciechanowska, Dorota
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza "Humanitas"
Słowa kluczowe:
kształcenie akademickie
autonomia uczenia się
university transformation
higher education
ewolucja uniwersytetu
learner autonomy
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788361991601
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9545  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesny uniwersytet ukształtowany został wielowiekową tradycją uniwersytetów europejskich. Ustanowiona w ubiegłym wieku za sprawą Humboldta ideę uniwersytetu będącego w wspólnotą profesorów, w którym na równi tworzy się wiedzę oraz jej naucza uległa krytyce postmodernistów, którzy zarzucili mu działania przemocowe wobec swych interesariuszy. Pod wpływem przemian gospodarczych współczesny uniwersytet zmuszony jest służyć trzeciej misji i stać się uniwersytetem technologicznym konkurującym na ekonomicznym rynku na równi z innymi podmiotami. Studenci będący generacją cyfrowych tubylców nie potrafią uczyć się głęboko i poszukiwać wiedzy. Uniwersytet zajęty zabieganiem o swoją pozycję w międzynarodowych statystykach nie rozwija autonomii uczących się aby obronić ich przed powierzchownym zapamiętywaniu i bezrefleksyjnym udziale w społeczeństwie.

The modern university was shaped by the centuries-old tradition of European universities. The idea established in the last century thanks to Humboldt, where the university is a community of professors, in which knowledge is created and teaching is done in equal measures, has been criticized by postmodernists, who accused the university of violent action towards its stakeholders. Under the influence of economic transformations, the contemporary university is forced to serve a third mission and to become the technological university competing in the market economy on par with other entities. Students, who are digital natives, cannot learn deeply or seek knowledge. The university, occupied with soliciting its position in international statistics does not develop the autonomy of learners that could prevent them from the need to memorize superficial information and from thoughtless participation in the society.

Dorota Ciechanowska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies