Tytuł pozycji:
Zeszyty Naukowe WSHP Studium Generale Sandomiriense PEDAGOGIKA NR 2
Celem artykułu jest wskazanie obszarów problemowych w funkcjonowaniu dzieci z Zespołem Aspergera - całościowym zaburzeniem rozwoju mieszczącym się w spektrum autyzmu. W pracy zaprezentowano etiologię i kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera oraz osiowe objawy. Dokonano przeglądu form terapii stosowanych w rehabilitacji dzieci z Zespołem Aspergera oraz przedstawiono schemat organizacji pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji przedszkolnej.
A child with Asperger Syndrome (ASD) – problems and support possibilities
Abstract
This article aims to identify problem areas in the functioning of children with Asperger Syndrome - the overall developmental disorder located in the autism spectrum. The paper presents the etiology and diagnostic criteria for Asperger syndrome and axial symptoms. Forms of therapy used in rehabilitation of children with Aspergers syndrome were reviewed and a protocol for therapy of children with special educational needs for preschool education level was proposed.
Keywords: Asperger Syndrome, work with children with special educational needs
Bożena Krupa