Tytuł pozycji:
Dwa postludia Tristanowskie i chorał : op. 82 : 2004
muzyka na fortepian
rękopisy muzyczne
materiały do działalności
autograf
zaproszenie
Karty luźne.
chorał (utwór muzyczny)
listy
Rękopis muzyczny.
Załączono opis genezy utworu, na początku data zapisu „Sobota, 4.12.04” karta 15r.
postludium
Autograf szkicowy (edycyjny). Ołówek. Papier nutowy 18-systemowy (bez znaku wydawniczego). Dwie karty tytułowe, sporządzone oddzielnie, pierwsza późniejsza, ok. 2006 r., druga wcześniejsza, ok. 2005 r. Na obu ramowe daty powstania utworu: „Ząb, czwartek, 8.7.04. / Ząb, czwartek, 29.7.04”. Na drugiej karcie tytułowej dodatkowo precyzyjniejsze datowania, odpowiadające wpisom w szkicach: Postludium I – „czwartek, 8.7.04 – środa 17.7.04.”; Postludium II – „piątek 23.7.04. – czwartek, 29.7.04.” karta 2r. Karty nienumerowane, bez paginacji, ułożone zgodnie z wydaniem. Na końcu zapisu nutowego Postludium II nota dotycząca zakończenia całości chorałem z uwagą: „Patrz! Zeszycik nutowy «postludia» 2” (brak zeszytu w Archiwum) karta 12r.
Utwór pozostawiony w wersji fortepianowej, miał być przeznaczony na wielką orkiestrę. Orkiestrację i przygotowanie do wydania wykonał Mikołaj Górecki, syn kompozytora.
Materiały pierwotne: zaproszenia na wykłady Polskiej Akademii Umiejętności, Kraków, 17.02.2006, podpisany Jerzy Haber, 3.01.2005, 12.09.2003, podpisany Krzysztof Baczkowski kserokopie karty verso 1–2, 15.
Język polski.