Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studia Obszarów Wiejskich = Rural Studies, t. 55

Tytuł:
Studia Obszarów Wiejskich = Rural Studies, t. 55
Marketyzacja handlowa na obszarach wiejskich województwa łódzkiego = Commercial marketing in rural areas of the Łódzkie Voivodship
Autorzy:
Gosik, Blanka. Autor
Data publikacji:
2019
Wydawca:
PAN IGiPZ
PTG
Słowa kluczowe:
marketyzacja handlowa
Wsie -- Polska -- 1990- -- czasopisma [KABA]
consumer behaviour
zachowania konsumpcyjne
Polityka rolna -- Polska -- 1990- -- czasopisma [KABA]
commercial marketing
województo łódzkie
Łódzkie voivodship
obszary wiejskie
rural areas
Wsie -- czasopisma [KABA]
Źródło:
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn. Cz.4488
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, call no. Cz.4489
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=cc2002006510
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn. Cz.4489
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, call no. Cz.4488
Język:
polski
Prawa:
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/135356/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The new economic reality after the political transformation of the 1990s introduced decisive changes to the commercial space of rural areas. Private stores have been established, significantly expanding their extent of sales and service over time. Currently, the process of commercial marketing has been intensifying in the rural areas in Poland, being evidenced by a large-scale expansion of retail chain stores. These facilities (run by both Polish and foreign capital) introduce new commercial quality that affects spatial, functional and social changes in rural areas.The purpose of this article is to identify the process of commercial marketing in rural areas of the Łódzkie Voivodship and to demonstrate how it affects the behavior of consumers.

24 cm

Ostatnie lata to okres stopniowego wkraczania procesu marketyzacji handlowej na obszary wiejskie w Polsce. Artykuł ma na celu identyfikację i określenie przyczyn rozwoju tego procesu. Marketyzacja handlowa czyli ekspansja sieci handlowych sklepów wielkopowierzchniowych w znaczący sposób wpływa na przestrzeń handlową obszarów wiejskich. Sieci handlowe (zarówno z kapitałem polskim, jak i zagranicznym) wprowadzają nową jakość handlową, która w rezultacie wpływa na zmiany przestrzenne, funkcjonalne i społeczne na terenach wiejskich. W dalszej części artykułu zaprezentowano przestrzenny obraz procesu marketyzacji na obszarach wiejskich województwa łódzkiego. Ponadto podjęto próbę określenia wpływu tego procesu na zachowania konsumpcyjne mieszkańców wsi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies