Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Borderscapes and tourismscapes: The place of postcards in Mexican border town tourism

Tytuł:
Borderscapes and tourismscapes: The place of postcards in Mexican border town tourism
Geographia Polonica Vol. 93 No. 4 (2020)
Autorzy:
Timothy, Dallen J. Autor
Data publikacji:
2020
Wydawca:
IGiPZ PAN
Słowa kluczowe:
pocztówki
landscapes
postcards
tourism
Meksyk
granice państwowe
Stany Zjednoczone
United States
krajobrazy
borders
turyzm
Mexico
Źródło:
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=ee95400564
CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
Język:
angielski
Prawa:
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/153567/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Since the early 1900s, Mexico’s northern border towns became important tourism destinations, receiving more foreign tourists than any other areas of Mexico. Historically, postcards followed the development of tourism in the borderlands, depicting unique border-oriented tourismscapes and life in general, and establishing an iconic image of the border as a rowdy, promiscuous and decadent location where Americans could spend their holidays abroad and participate in tourisms of vice. Until the 2000s, tourism in the US-Mexico border zone was overwhelmingly leisure oriented, and the proliferation of postcards illustrated that fact. Today, there are few postcards left and the ones that do remain are less focused on the border itself, as they once were; instead, they focus on the broader community with less emphasis on the borderline. Changes in border tourism from leisure pursuits to medical tourism and alcohol consumption, growing security concerns, and the proliferation of mobile phones and social media have almost entirely eliminated postcard use as a souvenir and marker of regional tourism identity in the US-Mexico borderlands.

24 cm

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies