Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Ability to Learn as One of Key Competencies – from the Perspective of Foreign Language Teachers

Tytuł:
The Ability to Learn as One of Key Competencies – from the Perspective of Foreign Language Teachers
Umiejętność uczenia się jako jedna z kompetencji kluczowych – perspektywa nauczycieli języków obcych
Autorzy:
Jaworska, Mariola
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Słowa kluczowe:
umiejętność uczenia się
badanie sondażowe
key competence
foreign language teachers
nauczyciele języków obcych
poll research
European policy
ability to learn
polityka europejska
kompetencja kluczowa
Język:
polski
Prawa:
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Rights Reserved - Free Access
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/164419/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem artykułu jest umiejętność uczenia się ujęta jako kompetencja kluczowa, analizowana w kontekście realizacji przez nauczycieli języków obcych założeń polityki europejskiej i uregulowań polskich w tym zakresie. Opracowanie zawiera wyniki badania sondażowego, którego celem było poznanie opinii i postaw respondentów w zakresie kształtowania kompetencji uczenia się języków ich uczniów. Wyniki pokazują, że choć zdecydowana większość nauczycieli uznaje ten aspekt za ważny i deklaruje jego uwzględnianie w planowaniu i organizowaniu zajęć, ich wiedza na ten temat jest bardzo nieuporządkowana i fragmentaryczna. Niewiele wypowiedzi ankietowanych wskazuje na całościowe postrzeganie problemu i świadomą organizację procesu uczenia się i nauczania w tym obszarze.

The article discusses the ability to learn as a key competence analysed in the context of the implementationof the assumption of the European policy and Polish regulations in this regard by foreign language teachers.The study contains results of poll research aimed at verifying the opinions and attitudes of respondents relatedto their influence on the language learning competencies of their students. Results show that although thedefinite majority of teachers find this aspect to be important and declare that they take it into account whenplanning and organising classes, their knowledge on the matter is not structured and rather fragmentary.Few responses of research subjects indicate a holistic perception of the matter and conscious organisationof the learning and teaching process in this regard.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies