Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grobowiec muzułmańskiego świętego (pir) (Dokument ikonograficzny)

Tytuł:
Grobowiec muzułmańskiego świętego (pir) (Dokument ikonograficzny)
Tomb of Muslim saint (pir) (Iconographic document)
Autorzy:
Demski, Dagnosław
Data publikacji:
[1986]
Słowa kluczowe:
Radżastan
social life
etnografia
Grobowiec muzułmańskiego świętego (pir)
kultura społeczna
ethnography
kultura materialna
social culture
Tomb of Muslim saint (pir)
material culture
życie towarzyskie
Rajasthan
Źródło:
cz.1, pudełko 13, 0001
part 1, box 13, 0001
Prawa:
Rights Reserved - Free Access
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/43628/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Materiały ikonograficzne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fotografia (skan ze slajdu), Ubrany na biało mężczyzna i kobieta są opiekunami grobowca muzułmańskiego świętego. Stoją oni przed wejściem do grobowca, w którym centralne miejsce zajmuje 'trumna' przystrojona materiałami w kolorze zielonym. Z tyłu siedzi starszy mężczyzna z siwą brodą. Tego typu miejsc z pochowanymi ciałami jest bardzo dużo w Radżastanie, a ich pochowanych tam "świętych" obdarza sie różnymi określeniami (pir, miyan). Stanowią one miejsca odznaczające się boską mocą płynącą z ciała świętego, a przez to odwiedzane przez muzułmanów, ale również przez wyznawców hinduizmu

Photography (scan from a slide). Dressed in white men and women are the guardians of the tomb of a Muslim saint. They are standing in front of the tomb, in which a central place occupies 'coffin' decked in green materials. On the back sits an elderly man with a gray beard. These types of sites with buried bodies is many in Rajasthan and buried there "saints" are given different terms (pir, miyan). They are also characterized by a divine power that comes from the body of the saint, and thus visited by Muslims but also by Hindus

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies